Wednesday, December 29, 2010

SENDA MALAM



Ketika malam melabuhkan sayapnya
Disulami bunyian penghibur malam
Aku sendirian
Merenung dan mengimbas kembali
Kenangan yang telah berlalu
Sebagai seorang hambamu

Perjalanan malam yang kian jauh
Aku menghamparkan diri
Menyembah pencipta alam
Air mata mengalir laju
Seiring hujan yang membasahi bumi

Ku perhambakan diri ini
Untuk mu ya allah
Aku berserah segalanya
Dengan ketentuanmu
Engkau sinarilah hidupku
Dengan cahaya lampu kerezhoanmu
Payungilah diriku
Dengan payungan rahmatmu
Agar aku menjadi hambamu

Yang taat dan bersyukur 
Ya allah
Andai diri ini
Masih sempat untukku bertaubat
Penuhilah hari-hariku
Dengan ingatan padamu
Agar aku kembali padamu
Dengan panggilan syurgamu



oleh Lagenda Srikandi pada pada 30hb Disember 2010 pukul 11.31 pagi

0 comments:

Post a Comment

Segala karya di dalam blog ini adalah hak milik terpelihara.
Sebarang peniruan adalah dilarang
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More